Co warto wiedzieć o papierze firmowym

Warto pamiętać o tym, że papier firmowy jest często podstawą oceny naszego przedsiębiorstwa przez klienta. Standardowa kartka papieru nie jest najlepszy podłożem dla oficjalnym materiałów reklamowych. Często stosuje się w nich gramaturę 80g lub nawet niższą. Gramatura oznacza ciężar jednego metra kwadratowego papieru. Taki rodzaj papier nie nadaje się do reprezentacji naszej firmy. Kolory mogą być oddane na nim nie tak, jakbyśmy tego chcieli. Wrażenie odbiorcy będzie więc nienajlepsze.

Dlatego odpowiednim podłożem pod papier firmowy będzie papier offsetowy 90g. Powinien on być dodatkowo bielony. Będzie posiadał wtedy gładszą powierzchnię niż papier ksero. Wyższe gramatury oznaczają, że papier będzie grubszy. Dlatego warto unikać arkuszy powyżej 120g, ponieważ mogą one być po prostu nieefektywne ze względu na swoją sztywność.

Jaki powinien być papier firmowy?

Podczas tworzenia projektu papieru firmowego warto zwrócić uwagę na symetrię oraz czytelność. Stanowią one element spójnego wizerunku naszej marki. Warto więc zastanowić się nad rozmieszczeniem logo, danych kontaktowych, hasła reklamowego czy adresu naszej strony internetowej. Dodatkowo kolorystyka oraz sam styl papieru firmowego powinien być spójny z innymi materiałami reklamowymi. Muszą one stanowić pewną całość.

Powinniśmy więc dążyć do tego, aby wszystkie elementy były powielone na każdym produkcie oraz w podobny sposób umieszczone. Klient bardzo szybko i łatwo postrzega spójność oraz harmonię, przez co z pewnością zwrócimy na siebie uwagę dzięki temu. Uporządkowana struktura jest synonimem efektywności oraz profesjonalizmu, dlatego warto mieć to na uwadze projektując nasz papier firmowy.

Bardzo częstym błędem podczas tworzenia papieru firmowego jest dodanie zbyt dużo treści. Mowa tutaj także o elementach graficznych, ozdobników czy innych dodatkowych informacji. Jeśli treść naszej korespondencji będzie przytłoczona oraz zdominowana przez nasze informacje firmowe, klient będzie miał problem ze skupieniem, a co za tym idzie nie będzie on odbierał najlepiej naszej treści. Co więcej, jeśli treść dokumentu zlewać się będzie z elementami identyfikacji naszej firmy, wywołamy nieczytelność oraz zamęt. Konieczne może być więc zrezygnowanie z niektórych ozdób na naszym papierze firmowym.

Ważne jest również użycie odpowiednich kolorów. Oczywiście powinny być one zgodne ze stylem naszej marki. Warto więc spojrzeć na inne produkty naszej firmy. Zazwyczaj na papierach firmowych nie używa się więcej kolorów niż trzy lub cztery. Zbytnia ekspresja kolorystyczna nie wpływa dobrze na odbiór treści przez klientów.

Efektywność papieru firmowego

Podczas tworzenia papieru firmowego należy zadbać o każde szczegóły. Odpowiedni dobór ozdób oraz rozmieszczenie ich w konkretnych miejscach będzie miało wpływ na ocenę przedsiębiorstwa przez kontrahentów. Każdy element identyfikacji naszej marki musi być dopracowany pod każdym względem. W ten sposób zakomunikujemy klientom, że jesteśmy profesjonalistami, którzy dbają o każdy szczegół.