Sprawdź na co należy zwrócić uwagę podczas zakupów.

Po raz kolejny rozpoczęła się akcja marketingowa sprzedawców. Wiąże się to z możliwością zakupu produktów po okazyjnej cenie. Jednak czujność i rozwaga powinna być nieodłącznym towarzyszem podczas każdej wyprawy do sklepu. Łatwo ulec emocjom zwłaszcza podczas tego typu akcji. Sprzedawcy kuszą konsumentów różnymi ofertami.

W tym roku Black Friday nie będzie miał takiego rozmachu jak w poprzednich latach, bo większość sklepów w galeriach handlowych jest teraz zamknięta ze względu na obostrzenia związane z COVID-19.

Dopiero 28 listopada centra handlowe zostaną ponownie otwarte, w ścisłym reżimie sanitarnym i z wieloma ograniczeniami. Akcja wielkich wyprzedaży przeniesie się w dużej mierze do Internetu.

Okazją będzie Cyber Monday – internetowy odpowiednik Black Friday. W wielu e-sklepach na klientów czekać będą zniżki, rabaty i promocje. '

Dlatego dobrze jest pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

- sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwrotów towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych

- zwrot jest możliwy tylko jeśli zakupy dokonane zostały w sklepie internetowym, czyli  stroną umowy sprzedaży zawartej przez konsumenta jest przedsiębiorca - konsument ma wtedy prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania produktu

- konsument ma prawo do reklamacji – produkt zakupiony w atrakcyjnej cenie można reklamować, konsument ma takie same prawa jak przy zakupie bez promocji. Nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była konkretna wada i klient został o niej poinformowany

W przypadku wątpliwości lub problemów można zadzwonić na infolinię konsumencką  801 440 220 oraz 22 290 89 16, napisać maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., skontaktować się z rzecznikiem konsumentów w swoim mieście lub powiecie, a także z  Inspekcją Handlową. Jeśli są kłopoty ze sklepem z innego kraju UE pomoc można uzyskać w Europejskim Centrum Konsumenckim.

Źródło: UOKiK

Więcej informacji na stronie:

www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16980 

www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl

 

grafika ilustracyjna: www.pixabay.com