Generowanie leadów (z angielskiego lead generation) jest procesem, który polega na zbieraniu wszelkich danych kontaktowych klienta za pomocą odpowiednich narzędzi, nowych technologii oraz własnych kampanii marketingowych. Pozyskiwanie leadów nie jest wcale aż tak trudne. Istnieje wiele rodzajów kampanii do tego typu czynności. Pierwszym, a zarazem najważniejszym etapem jest przyciąganie uwagi osób, które są zainteresowane branżą, produktem, a także usługą. Drugim etapem jest proces polegający na klasyfikacji pozyskanych kontaktów. Generowane leady możemy podzielić na sprzedażowe i marketingowe. Leady sprzedażowe generowane są dzięki kryteriów demograficznych (odnosząc szczególną uwagę do oceny kredytowej, dochodu indywidualnego lub gospodarstwa domowego). Natomiast leady marketingowe generowane są na podstawie potrzeb pozyskania zainteresowanych unikalną ofertą ogłoszeniodawcy. Pozyskiwanie leadów może odbywać się także w sposób online. Pozyskiwanie leadów to jeden z głównych sposobów na zdobycie przyszłych klientów.

Co to jest lead i czy warto je generować?

Pojęcie lead określa osobę lub firmę, która wykazuje szczególne zainteresowanie określonymi usługami, bądź produktami. Generowanie lead niesie za sobą wiele korzyści, między innymi: większy wzrost skuteczności wszelkich działań marketingowych firmy, oszczędność czasu, a także oszczędność większej ilości pieniędzy, szeroką bazę danych potencjalnych klientów oraz pozyskanie lepszych kontaktów, a zarazem relacji z przyszłymi i potencjalnymi klientami.

Generowanie leadów

Pozyskanie leadów w sposób online

Proces generowanie leadów online składa się z czterech głównych etapów. Pierwszym etapem jest przedstawienie korzystnej oferty, która stanowi wartościową treść jaką oferujesz odbiorcom. Drugim etapem jest call to action. Etap ten nawiązuje do działania w postaci głównego tekstu, który w rzetelny sposób zachęca odbiorców do skorzystania z oferty. Trzecim etapem jest landing page, po angielsku strona docelowa. Jest to taki typ strony internetowej, która zawiera wszystkie informacje, na temat konkretnej oferty. Ostatnim, a zarazem czwartym etapem generowania leadów online jest utworzenie formularza, za pomocą którego zdobędziesz podstawowe informacje na temat odbiorcy (imię, nazwisko, e-mail, cała nazwa firmy, adres oraz numer telefonu).

Główne metody generowania leadów

Generowanie leadów jest kompozycją wszelakich działań, które trzeba ciągle testować i dbać o innowacyjność. Do głównych metod generowania leadów zaliczyć możemy email marketingowy. Metoda ta wykorzystuje pocztę elektroniczną do komunikacji z klientami oraz kreowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Coraz większa ilość osób uważa e-maile marketingowego jako spam. Kolejną metodą jest content marketing, która odpowiedzialna jest za tworzenie, a zarazem promocję ważnych treści, które odpowiadają na potrzeby klientów. Często wykorzystywaną metodą generowania leadów w obecnych czasach jest social media marketing. Media społecznościowe są najpopularniejszą metodą generowania leadów, a do głównego portalu należy oczywiście Facebook. Kluczową metodą jest SEO. Rozwiązanie to pozwala na optymalizację strony pod kątem słów kluczowych związanych z danym przedsiębiorstwem w jednej znanej wszystkim wyszukiwarce Google.