Internet dominuje rynek pod każdym możliwym względem – niezależnie czy mowa o ilości usług, czy dostępu do informacji. Nic dziwnego, że wszyscy przedsiębiorcy już od lat tam migrują, obsługując klientów na swoich stronach internetowych. Jeżeli Ty też jesteś właścicielem witryny, z pewnością wielokrotnie zastanawiałeś się, co zrobić, aby poprawić widoczność w sieci. Odpowiedzią jest SEO. Twoja strona musi być dostosowana do wymagań wyszukiwarek internetowych, w celu uzyskania wysokiej pozycji w Google. Z treści tego artykułu dowiesz się, ile kosztuje usługa SEO oraz jakie działania wchodzą w jej zakres.
Czy warto inwestować w SEO?
Biorąc pod uwagę fakt, że współcześnie to właśnie Internet jest źródłem wszelkich informacji, a branża e-commerce rozwija się z dnia na dzień, śmiało można stwierdzić, że inwestycja w SEO jest wysoce opłacalna. Co więcej, można posunąć się do stwierdzenia, że optymalizacja SEO strony internetowej jest niezbędna, jeżeli chcemy mieć realne szanse w rywalizacji z naszą konkurencją. Czym właściwie jest SEO i dlaczego jest tak istotne?
SEO to Search Engine Optimization, czyli optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Innymi słowy, w skład usługi SEO wchodzą działania, które poprawiają widoczność witryny w sieci. Dzięki optymalizacji SEO, firmy mogą:
- zwiększać ruch na stronie
- budować wizerunek firmy i rozpoznawalność marki
- poprawiać wskaźnik konwersji, który przekłada się na zysk
Co składa się na usługę SEO?
W skład usługi SEO dla strony WWW wchodzi szereg działań, które wymagają specjalistycznej wiedzy i znajomości aktualnych wymogów wyszukiwarki Google. Warto więc skorzystać z pomocy specjalistów. Poprawnie wykonana optymalizacja SEO składa się z:
- audytu SEO
Audyt SEO jest pierwszym krokiem optymalizacji SEO danej witryny. Polega na przeanalizowaniu strony i określeniu, jakie działania muszą zostać podjęte, aby dana strona internetowa była dostosowana do wymagań wyszukiwarki Google, czyli dopracowana pod kątem SEO. Audyt można wykonać samemu lub dzięki pomocy agencji marketingowej takiej jak WeNet, która oferuje usługę audytu SEO bezpłatnie.
- analizy słów kluczowych i analiza konkurencji
Aby wiedzieć, jak powinna być zoptymalizowana Twoja strona, musisz wiedzieć, kto jest grupą docelową. Określenie tego, jakich słów kluczowych używają Twoi potencjalni odbiorcy, pomoże stworzyć zgodne z zasadami SEO treści na stronę. Na tym etapie, specjaliści używają narzędzi takich jak np. Senuto lub Ahrefs.
- optymalizacji treści
Tworzenie treści takich jak artykuły, opisy produktów i usług, a nawet samego bloga, to jedno z działań z zakresu optymalizacji SEO. Aby teksty były traktowane przez Google jako wartościowe, muszą zawierać popularne frazy kluczowe. Ponadto powinny też być czytelne i zrozumiałe oraz zawierać wartościowe z punktu widzenia klienta informacje.
- optymalizacji strony pod kątem technicznym
Strona internetowa musi zostać dostosowana do wymogów robotów wyszukiwarek. Na tym etapie, specjaliści skupiają się na optymalizacji technicznych aspektów danej witryny, takich jak m.in.:
- poprawność adresów URL,
- szybkość ładowania strony,
- bezpieczeństwo strony,
- responsywność (dostosowanie witryny do różnych urządzeń)
- poprawność meta danych i nagłówków
- poprawność linków i przekierowań
- budowania profilu linkowego
Budowanie profilu linkowego, określane także jako link building, to etap pozycjonowania, który polega na pozyskiwaniu bezpiecznych linków, umieszczanych na innych wartościowych stronach. Jest to jedno z działań SEO, które nie jest wykonywane w obrębie danej witryny, a poza nią.
Jak określić cenę usługi SEO?
Ciężko jest określić koszt optymalizacji SEO w konkretnych widełkach finansowych. Każda witryna jest inna i wymaga podjęcia innych działań w jej obrębie. To jeden z powodów, dla których każda współpraca musi zostać wyceniona indywidualnie. Czynniki wpływające na wycenę usługi SEO, to między innymi:
- ilość podstron na Twojej witrynie
- rodzaj strony WWW
- ilość i rodzaj używanych narzędzi analitycznych
- ilość publikacji w serwisie i poza nim
- ilość zmian w witrynie
- konkurencyjność branży
- historia i wiek domeny
Inwestycja w usługę SEO z pewnością zwróci się w bardzo krótkim czasie. Współpraca z agencją marketingową Wenet umożliwi Twojej witrynie wysokie pozycjonowanie w sieci, co przełoży się na poprawę wskaźnika konwersji. Raz zainwestowane pieniądze zwrócą się dzięki wzrostowi wskaźnika sprzedaży. Konkurencja nie śpi, więc nie zwlekaj i już dziś wejdź na WeNet.pl. Skorzystaj z bezpłatnego audytu, który stanie się bazą do współpracy z grupą specjalistów nad dostosowaniem Twojej witryny do wymagań wyszukiwarek internetowych.