Pozycjonowanie stron nie zawsze się udaje? Jeżeli popełniasz te błędy!

Błędy zdarzają się każdemu i to niezależnie od poziomu doświadczenia czy umiejętności. Nie inaczej jest w SEO, które stanowi dzisiaj jeden z najlepszych sposobów na promocję strony w Internecie. Niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą, czy też specjalistą SEO, musisz zwracać uwagę na kilka istotnych aspektów – jeden z niżej wymienionych błędów, może całkowicie zniweczyć Twoje szanse na znalezienie się w TOP 3 Google! Oto najczęściej popełniane błędy w SEO.

Pozycjonowanie stron – 6 najczęstszych błędów

Błąd nr 1 – Niska jakość treści

Nie bez przyczyny na każdym kroku mawia się, że content is king. Słowa te są jak najbardziej na miejscu, ponieważ to właśnie wysokiej jakości treści stanowią dzisiaj wizytówkę przedsiębiorców i pozwalają im skutecznie promować się w Internecie. Co więcej – Google zwraca bardzo dużą uwagę na to, czy na stronie znajdują się eksperckie, przepełnione grafikami, zdjęciami czy też infografikami teksty, które pozwolą Ci zadbać o skuteczniejsze pozycjonowanie stron. Wszystko to dzięki algorytmom, takim jak Panda czy RankBrain, które sprawdzają jakość treści i na tej podstawie oceniają witrynę. Jeżeli więc chcesz być wysoko w Google, zadbaj o content!

Błąd nr 2 – Zbyt dużo słów kluczowych

Słowa kluczowe od zawsze były bardzo istotne w pozycjonowaniu stron WWW i choć ich znaczenie nie jest już tak wielkie jak kiedyś, wciąż należy o nie zadbać. Muszą być tematyczne, dopasowane do danej tematyki tekstu oraz podstrony, a także pojawiać się w odpowiednich ilościach. I ta ostatnia kwestia, jest bardzo często zaniedbywana przez specjalistów SEO – wyrażenia kluczowe pojawiają się w tekście zbyt często, co może doprowadzić do tego, że Google uzna Twoje teksty za spam.

Co więcej – musisz uważać również na to, aby keywordsów nie było zbyt mało – wtedy pozycjonowanie strony nie będzie tak efektywne, jak mogłoby być!

Błąd nr 3 – Niewłaściwe słowa kluczowe

Użytkownicy mogą odnaleźć Twoją stronę internetową tylko dzięki odpowiednim hasłom, wpisywanym w Google. Dlatego też musisz zrobić dokładną analizę, dzięki którym dobierzesz na swoją stronę takie keywordsy, które będą właściwe. Niestety, wielu pozycjonujących strony w Google albo prowadzących kampania Google Ads, zapominają o tym i np. wybierają zbyt ogólne słowa kluczowe, na które nie da się przebić przez konkurencję. Warto zwracać uwagę przede wszystkim na wyrażenia z długim ogonem oraz synonimy i kolokacje, dzięki którym tekst będzie jeszcze bardziej wartościowy.

Błąd nr 4 – Brak wysokiej jakości linków

Linki od zawsze są podstawą SEO i to nie zmieniło się od samego początku. Dlatego też chcąc, aby pozycjonowanie sklepu czy witryny firmowej przebiegało w odpowiedni sposób, musisz zadbać o linkowanie – zarówno to zewnętrzne, jak i wewnętrzne (w obrębie strony internetowej). Dzięki temu zyskasz pewność, że Twoja witryna będzie posiadała odpowiedni autorytet w Google.

Błąd nr 5 – Niewłaściwe rozmieszczenie anchor textów

Anchor texty, czyli popularne kotwice w tekście, to linki, które najczęściej są zawarte w słowach kluczowych. Muszą być one prawidłowe, odpowiadać tematyce artykułu i oczywiście strony internetowej, do której odsyłają. W przeciwnym razie ich moc nie będzie zbyt wysoka – pamiętaj o tym, optymalizując swoją stronę internetową pod kątem SEO!

Bład nr 6 – Brak pomocy specjalistów

Aby pozycjonowanie stron internetowych mogło być skuteczne, niezbędne są wiedza oraz doświadczenie. Bez tego uzyskiwanie wysokich pozycji w Google byłoby niemożliwe. Dlatego też jeżeli prowadzisz firmę i chcesz dobrze wypromować swój biznes w Google, skorzystaj z usług specjalistów SEO – znają oni doskonale narzędzia oraz metody na to, aby Twoja witryna była wysoko. Unikniesz w ten sposób ryzyka porażki i wyrzucisz czas oraz pieniądze w błoto.