Szanowni Państwo,

Przesłaniem programowym tegorocznego Zamojskiego Lata Teatralnego były METAFORY I POZORY. Mamy nadzieję, że zauważyliście to, mili Widzowie.
Jeśli nie, jest okazja by przypomnieć sobie dziesiątkę przedstawień. Przy okazji można zrobić wśród znajomych i rodziny zakłady bukmacherskie na laureata Buławy Hetmańskiej.
Trochę pozorów i metafor jeszcze zostało, dlatego zapraszamy 01 października 2022 r. na podsumowanie 47 Zamojskiego Lata Teatralnego. Tradycyjnie jesienne i jak zwykle muzyczne.

Program:
godz. 18.00 "Trzecioligowy Życia Król" koncert teatralny wrocławskiej Strefy Kultury
ogłoszenie wyniku plebiscytu publiczności
godz. 19.40 przyjazne spotkanie towarzyskie z poczęstunkiem w sali klubowej

Zaproszenia do odebrania w Sekretariacie ZDK w godz. 7.30-15.30.

TRZECIOLIGOWY ŻYCIA KRÓL to opowieść o dojrzałym mężczyźnie, muzyku i aktorze w jednej osobie, bywalcu rockowych festiwali i znakomitym wodzireju, który znalazł się na ostrym wirażu swojego życia. Główny bohater, w którego wciela się Tomasz Mars, niegdyś marzący o wielkiej karierze gwiazdy rocka, dziś wegetuje w trzeciej lidze, prowadząc imprezy dla bogatych firm. W poczuciu przegranego życia i utraconego czasu rusza w kolejną trasę, aby rozprawić się ze swoim rock and rollowym życiem, karierą estradową, z wódką, z kobietami, z przemijaniem. Po drodze spotyka tajemniczą kobietę: Dżinę Kokainę (Mirosława Żak), która wciąga go do świata kolorowych wizji, nie do końca realnych zdarzeń.

W 21 piosenkach, ułożonych w fabularną całość Tomasz Mars i Mirosława Żak prezentują przekornie zabawne, nieco cyrkowo-groteskowe sceniczne show, tworzące muzyczny świat, który balansuje na krawędzi pomiędzy chałturą a ambitną sztuką. Ciepła wódka, hotelowe pokoje, garderoby i bus bez klimy. W jeden weekend – impreza firmowa za gruby szmal, a potem koncert w piwnicznym klubie za dwie stówki. W tle nieubłagany upływ minut, strach przed przemijaniem. Odliczanie do nieuchronnego końca, marzenie o czymś prawdziwym, na serio. Pogoń za prawdziwą miłością, prawdziwą sztuką, zamiast codzienności wypełnionej plastikowym blichtrem dla pijanych biznesmenów.

W tej muzycznej podróży usłyszymy bardzo zróżnicowany stylistycznie materiał muzyczny. Energetyczny rock and roll, disco, punk, a wszystko w rytm pełnych ironii, humoru i poezji tekstów, napisanych specjalnie do tego programu przez Michała Chludzińskiego. Obok piosenek oryginalnych usłyszymy też covery polskich kapel rockowych.

Wykonawcy: Tomasz Mars, Mirosława Żak
Scenariusz i reżyseria: Łukasz Czuj
Teksty piosenek: Michał Chludziński
Kostiumy: Elżbieta Rokita
Kierownictwo muzyczne: Remigiusz Hadka
Produkcja: Anna Owczarek

Zespół muzyczny:
Remigiusz Hadka (gitary, akordeon, piano, wokal),
Michał Sosna (saksofony, melodyka, wokal),
Damian Drzymała / Tomasz Mańkowski (perkusja, klawisz, wokal),
Marek Henryk Mars / Bartłomiej Stuchlik (kontrabas, bas, wokal)

Czas trwania: 90 min
Grupa wiekowa: dorośli (uprzedzamy, że w przedstawieniu używane są wulgaryzmy i pojawiają się głośne efekty dźwiękowe.)
Pokaz przedpremierowy odbył się 16.08.2020 r. w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie.




TRZECIOLIGOWY ŻYCIA KRÓL – TWÓRCY I WYKONAWCY

ŁUKASZ CZUJ:
Reżyser teatralny, scenarzysta, projektant wystaw narracyjnych. Autor ponad 50 spektakli teatralnych, widowisk muzycznych, projektów filmowych i multimedialnych – w większości stworzonych w oparciu o własne scenariusze.
Karierę teatralną rozpoczął realizacją widowisk plenerowych: „Krakowisko” (rok 1992, Miesiąc Kultury Europejskiej, we współpracy z Piotrem Skrzyneckim i Piwnicą pod Baranami) i „Noc chasydów” (zrealizowanego na zamówienie Festiwalu Kultury Żydowskiej w roku 1995). Od debiutu w Teatrze Rozrywki w Chorzowie – spektaklem „Tango Oberiu 1928” (rok 1997– nagroda za scenariusz i reżyserię na Festiwalu w Zabrzu, nominacja do Paszportu Polityki i wiele innych wyróżnień) łączy pracę w teatrach zawodowych z tworzeniem przedsięwzięć niezależnych. Najważniejsze spektakle to „Symfoniczna wazelina 1917” i „Opowieści 11 katów” Teatr Ludowy w Krakowie, „Sen pogodnego karalucha” Teatr Mniejszy oraz Teatr im. Słowackiego w Krakowie (nagrodzony na festiwalu Kontrapunkt w Szczecinie), ”Dwa” Teatr Wybrzeże w Gdańsku, „Gombrowicz. Opereta Muerta” Teatr Studio w Warszawie, „Bal u Wolanda” i „Przygoda damskiego fryzjera” Teatr Rozrywki w Chorzowie, „Cafe Panika” i „Dawno temu w Odessie” Teatr Współczesny we Wrocławiu, „Rewizor” Teatr Polski w Bielsku („Laur Dembowskiego” za osiągnięcia teatralne w roku 2010)., „Komedia Obozowa” Teatr im. Modrzejewskiej w Legnicy (Grand Prix na festiwalu „Bez Granic” w Cieszynie 2013). „Leningrad” Teatr Piosenki we Wrocławiu (Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Zderzenia w Kłodzku 2011), „Siekiera” – Teatr Łaźnia Nowa w Nowej Hucie, „Berlin, czwarta rano”, „Sofia de Magico” oraz „Nowy Jork. Prohibicja” w Teatrze Roma w Warszawie, „Noc w Kosmosie” w Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu. “Klub samotnych serc Portofino” Teatr im. A. Fredry w Gnieźnie, „Dom spokojnej młodości” i „Miłość w Leningradzie” Teatr Miejski w Gliwicach, „Lekcja tańca w Zakładzie Weselno-Pogrzebowym pana Bamby” koprodukcja Teatr Miejski i Teatr im. Modrzejewskiej w Legnicy, „Krakowska Lekkość Bytu” Teatr Ludowy, „Prosna – kryminał muzyczny” Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu.
W latach 2016-2019 dyrektor artystyczny Teatru Miejskiego w Gliwicach. W trakcie trzech lat kadencji zbudował nowy zespół artystyczny oraz program, powstałej po przekształceniu z Teatru Muzycznego, sceny dramatycznej w Gliwicach. Teatr w tym czasie zrealizował 25 premier, zwieńczeniem programu był wielki sukces spektaklu „Najmrodzki czyli dawno temu w Gliwicach” w reżyserii Michała Siegoczyńskiego – uhonorowany szeregiem nagród wraz z Grand Prix na 25 Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w roku 2019.
W latach 2008-2010 razem z Michałem Urbanem główny twórca aranżacji plastyczno-multimedialnej wystawy stałej „Kraków czas okupacji 1939-1945” w Fabryce Schindlera w Krakowie – uhonorowanej nagrodą Sybilla 2011 dla najważniejszego wydarzenia muzealnego w Polsce.. Ekspozycję od momentu otwarcia odwiedziło ponad 1.200,000 widzów, pochlebne recenzje ukazały się w wielu prestiżowych wydawnictwach w Europie i USA.
Współautor projektu wystawy „Historia Górnego Śląska” w Muzeum Śląskim w Katowicach – otwartej w czerwcu 2015 (nagrodzonego I nagrodą w konkursie ogłoszonym przez Muzeum Śląskie w roku 2012). oraz wystawy historycznej w Muzeum Okręgowym w Suwałkach.
Założyciel i dyrektor Centrum Dramaturgii Polskiej w Krakowie (1996– 2000), pierwszej w Polsce niezależnej instytucji zajmującej się współczesną dramaturgią polską. Działalność Centrum obejmowała: organizację sesji warsztatowych („Pisanie dla teatru”, „Pisanie dla telewizji”’ „Języki współczesności”), ocenę nadsyłanych tekstów oraz publikację periodyku Dramaturgia Polska (ukazało się 6 numerów).
Redaktor naczelny i założyciel periodyków artystycznych: Krakowski Kurier Kulturalny (1991–1992), Szkice – pismo artystyczne (1992–1994), Dramaturgia Polska (1997–2000).
Twórca licznych projektów muzycznych oraz wydawnictw fonograficznych. M.in. „Królowej Nocy” (Złota Płyta w roku 2004, najlepszy spektakl muzyczny roku 2004), „Pana Kazimierza” (ponad 7000 sprzedanych płyt), „Sofii de Magico” (premiera w czerwcu 2015 w prestiżowym wydawnictwie For Tune).
Obecnie Dyrektor ds. artystycznych w Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu.

TOMASZ MARS:
Uczeń cenionego kompozytora Andrzeja Zaryckiego, związanego twórczo z Piwnicą Pod Baranami. Regularnie występował w krakowskim kabarecie Loch Camelot, gdzie z poetką Barbarą Stępniak-Wilk współtworzył cykl muzycznych spotkań pt. „Wieczory Nieperwersyjne”. Znaczącym momentem w twórczości Tomasza było spotkanie z poetą i autorem tekstów Michałem Zabłockim (autorem m.in. przebojów Grzegorza Turnaua i Czesław Śpiewa), z którym opracował i przygotował debiutancki materiał na płytę „Męski Burdel”. Kilkuletnia współpraca obu artystów zaowocowała wydaniem w 2009 roku drugiego krążka Tomasza pod tytułem „To ja jestem Feel’em”.
Tomasz od wielu lat współpracuje z Łukaszem Czujem. Wspólnie realizacje, to krakowski spektakl „Pan Kazimierz” oraz widowisko złożone z piosenek polskiego podziemia muzycznego „Siekiera! Tańce polskie w tonacji punk” Teatru Łaźnia Nowa. Jednak największym sukcesem ich pracy okazał się znakomicie zrealizowany, wielokrotnie nagradzany spektakl „Leningrad” CS Impart we Wrocławiu stale umiejscowiony w repertuarze od ponad już dziesięciu lat. W 2018 roku, Tomasz zagrał jedną z głównych ról w spektaklu Teatru Miejskiego w Gliwicach „Miłość w Leningradzie”, który podobnie jak „Leningrad” oparty jest na twórczości rosyjskiego twórcy Siergieja Sznurowa. Spektakl cieszy się szerokim zainteresowaniem widzów i do dziś regularnie wystawiany jest na deskach gliwickiego teatru, zdobywając kolejną rzeszę fanów.
Najnowszym owocem Ich wzajemnej pracy jest spektakl-koncert „Trzecioligowy Życia Król”. Tomasz wciela się tu w postać artysty, wodzireja, muzyka i aktora w jednej osobie, znajdującego się na ostrym wirażu swojego życia. Niegdyś marzący o wielkiej karierze gwiazdy rocka, dziś wegetuje w trzeciej lidze, prowadząc imprezy dla bogatych firm. W poczuciu przegranego życia i utraconego czasu, zaprasza nas na muzyczne show, w którym rozprawia się z rock and rollowym życiem, karierą estradową, z wódką, z kobietami, z przemijaniem. To widowisko pełne humoru, przebojowych melodii, psychodelicznego rocka zmieszanego z bluesem, punkiem i ska. Pokaz przedpremierowy odbył się 16.08.2020r. w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie.

https://www.facebook.com/official.tomaszmars



MIROSŁAWA ŻAK:
Absolwentka PWST im. L. Solskiego w Krakowie (2006). Aktorka Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu. W latach 2010-2018 pracowała w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, w latach 2018-2019 w Teatrze Miejskim w Gliwicach. Współpracowała m.in. z Moniką Strzępką, Pawłem Świątkiem, Kubą Kowalskim, Marcinem Liberem, Eweliną Marciniak, Łukaszem Czujem, Wojtkiem Farugą. W Teatrze Zagłębia debiutowała rolą konferansjerki w spektaklu” Przodownicy miłości. Rewia związkowo-robotnicza”, w styczniu 2020 roku. Za tę rolę otrzymała Złota Maskę. W roku 2021 została też laureatką nagrody „Kreaton” przyznawanej przez Towarzystwo Przyjaciół Teatru Zagłębia. W 2010 roku wydała album „Bez odpowiedzi” z poezją śpiewaną.
INNE NAGRODY:
– Nagroda jury głównego i Nagroda jury młodzieżowego za rolę Lucyfera w spektaklu Na Boga! na 13. Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu,
– Nagroda „za rolę żeńską” w spektaklu Wielcy Inni: Jezus, Gombrowicz, Osiecka na 5. Koszalińskich Konfrontacjach Młodych m-teatr – w Koszalinie,
– Nagroda aktorska za role w spektaklu Wielcy Inni. Jezus. Gombrowicz. Osiecka na 13. Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego w Teatrze Warszawy.

MICHAŁ CHLUDZIŃSKI:
Poeta, satyryk, dramaturg, tłumacz i wykonawca kabaretowy. Autor tekstów piosenek, scenariuszy teatralnych i telewizyjnych. Studiował polonistykę na UMK w Toruniu oraz teatrologię na UJ w Krakowie.
Jako poeta debiutował w 1992 roku na łamach toruńskiego miesięcznika „Przegląd Artystyczno-Literacki”.
Od 1994 występuje w krakowskim kabarecie a obecnie Teatrze Loch Camelot. Wokalista i założyciel zespołu rockowego „Czarna Papryka”. Twórca, założyciel i konferansjer krakowskiego kabaretu literackiego „Bunga”.
Jest współautorem wielu recitali, płyt i widowisk muzycznych. Pisał teksty do muzyki kompozytorów takich jak: Ewa Kornecka, Zygmunt Konieczny, Jan Kanty Pawluśkiewicz, Jerzy Satanowski, Andrzej Zarycki.
Od wielu lat, jako autor tekstów piosenek, dramaturg oraz tłumacz współpracuje z reżyserem Łukaszem Czujem z którym zrealizował m.in.
- „Dom Oberiu” (Krakowskie Reminiscencje Teatralne -marzec 2000 r.),
- „Opowieści Jedenastu Katów” (Teatr Ludowy w Krakowie – grudzień 2000 r.),
- „Berlińska Rewia Kabaretowa” (Teatr Ludowy w Krakowie – marzec 2002 r.),
- „Królowa Nocy” ( produkcja „Panga Pank” – czerwiec 2003 r.),
- „Bal u Wolanda” (Teatr Rozrywki w Chorzowie – marzec 2004 r.),
- „La Dolce NRD”(produkcja „Panga Pank” – październik 2006.)
- „Przygody damskiego fryzjera” (Teatr Rozrywki w Chorzowie – maj 2008),
- „Leningrad” ( Centrum Sztuki „Impart” Teatr Piosenki we Wrocławiu – luty 2009 r.),
- „Dawno temu w Odessie” (Teatr Współczesny we Wrocławiu – luty 2012),
- „Berlin czwarta rano” (Teatr Roma w Warszawie – kwiecień 2012),
- „Sofia de Magico” (Teatr Roma w Warszawa – marzec 2014),
- „Noc w Kosmosie” (Teatr im. W. Horzycy w Toruniu – czerwiec 2015),
- „Klub Samotnych Serc Portofino” (Teatr im, A. Fredry w Gnieźnie – styczeń 2016)

Jest autorem tekstów piosenek do musicalu „Anna Karenina” – reż. Józef Opalski, muz. Andrzej Zarycki (Teatr Muzyczny w Gliwicach – kwiecień 2007r.).
W roku 2010 otrzymał wyróżnienie/rekomendację na konkursie Sztuka Monologu organizowanym przez Laboratorium Dramatu za tekst monodramu pt: „Peregrynacje hrabiego Henryka”.
W czerwcu 2013 roku na scenie Teatru Loch Camelot odbyła się premiera jego autorskiego recitalu piosenki kabaretowej, pt: „W bułce palec”.
W lipcu 2013 roku na scenie Teatru Loch Camelot odbyła się premiera spektaklu kabaretowo-muzycznego pt: „Chodu i hop!” który współtworzy, jako autor scenariusza, autor tekstów i wykonawca. Do grudnia 2016 roku spektakl zagrano ponad 200 razy!
W grudniu 2016 roku nakładem krakowskiego wydawnictwa „Austeria” ukazała się jego książka poetycka pt: „Boże rykowisko”.