Szanowni Państwo,

Przesłaniem programowym tegorocznego Zamojskiego Lata Teatralnego były METAFORY I POZORY. Mamy nadzieję, że zauważyliście to, mili Widzowie.
Jeśli nie, jest okazja by przypomnieć sobie dziesiątkę przedstawień. Przy okazji można zrobić wśród znajomych i rodziny zakłady bukmacherskie na laureata Buławy Hetmańskiej.
Trochę pozorów i metafor jeszcze zostało, dlatego zapraszamy 01 października 2022 r. na podsumowanie 47 Zamojskiego Lata Teatralnego. Tradycyjnie jesienne i jak zwykle muzyczne.

Program:
godz. 18.00 "Trzecioligowy Życia Król" koncert teatralny wrocławskiej Strefy Kultury
ogłoszenie wyniku plebiscytu publiczności
godz. 19.40 przyjazne spotkanie towarzyskie z poczęstunkiem w sali klubowej

Zaproszenia do odebrania w Sekretariacie ZDK w godz. 7.30-15.30.

TRZECIOLIGOWY ŻYCIA KRÓL to opowieść o dojrzałym mężczyźnie, muzyku i aktorze w jednej osobie, bywalcu rockowych festiwali i znakomitym wodzireju, który znalazł się na ostrym wirażu swojego życia. Główny bohater, w którego wciela się Tomasz Mars, niegdyś marzący o wielkiej karierze gwiazdy rocka, dziś wegetuje w trzeciej lidze, prowadząc imprezy dla bogatych firm. W poczuciu przegranego życia i utraconego czasu rusza w kolejną trasę, aby rozprawić się ze swoim rock and rollowym życiem, karierą estradową, z wódką, z kobietami, z przemijaniem. Po drodze spotyka tajemniczą kobietę: Dżinę Kokainę (Mirosława Żak), która wciąga go do świata kolorowych wizji, nie do końca realnych zdarzeń.

W 21 piosenkach, ułożonych w fabularną całość Tomasz Mars i Mirosława Żak prezentują przekornie zabawne, nieco cyrkowo-groteskowe sceniczne show, tworzące muzyczny świat, który balansuje na krawędzi pomiędzy chałturą a ambitną sztuką. Ciepła wódka, hotelowe pokoje, garderoby i bus bez klimy. W jeden weekend – impreza firmowa za gruby szmal, a potem koncert w piwnicznym klubie za dwie stówki. W tle nieubłagany upływ minut, strach przed przemijaniem. Odliczanie do nieuchronnego końca, marzenie o czymś prawdziwym, na serio. Pogoń za prawdziwą miłością, prawdziwą sztuką, zamiast codzienności wypełnionej plastikowym blichtrem dla pijanych biznesmenów.

W tej muzycznej podróży usłyszymy bardzo zróżnicowany stylistycznie materiał muzyczny. Energetyczny rock and roll, disco, punk, a wszystko w rytm pełnych ironii, humoru i poezji tekstów, napisanych specjalnie do tego programu przez Michała Chludzińskiego. Obok piosenek oryginalnych usłyszymy też covery polskich kapel rockowych.

Wykonawcy: Tomasz Mars, Mirosława Żak
Scenariusz i reżyseria: Łukasz Czuj
Teksty piosenek: Michał Chludziński
Kostiumy: Elżbieta Rokita
Kierownictwo muzyczne: Remigiusz Hadka
Produkcja: Anna Owczarek

Zespół muzyczny:
Remigiusz Hadka (gitary, akordeon, piano, wokal),
Michał Sosna (saksofony, melodyka, wokal),
Damian Drzymała / Tomasz Mańkowski (perkusja, klawisz, wokal),
Marek Henryk Mars / Bartłomiej Stuchlik (kontrabas, bas, wokal)

Czas trwania: 90 min
Grupa wiekowa: dorośli (uprzedzamy, że w przedstawieniu używane są wulgaryzmy i pojawiają się głośne efekty dźwiękowe.)
Pokaz przedpremierowy odbył się 16.08.2020 r. w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie.




TRZECIOLIGOWY ŻYCIA KRÓL – TWÓRCY I WYKONAWCY

ŁUKASZ CZUJ:
Reżyser teatralny, scenarzysta, projektant wystaw narracyjnych. Autor ponad 50 spektakli teatralnych, widowisk muzycznych, projektów filmowych i multimedialnych – w większości stworzonych w oparciu o własne scenariusze.
Karierę teatralną rozpoczął realizacją widowisk plenerowych: „Krakowisko” (rok 1992, Miesiąc Kultury Europejskiej, we współpracy z Piotrem Skrzyneckim i Piwnicą pod Baranami) i „Noc chasydów” (zrealizowanego na zamówienie Festiwalu Kultury Żydowskiej w roku 1995). Od debiutu w Teatrze Rozrywki w Chorzowie – spektaklem „Tango Oberiu 1928” (rok 1997– nagroda za scenariusz i reżyserię na Festiwalu w Zabrzu, nominacja do Paszportu Polityki i wiele innych wyróżnień) łączy pracę w teatrach zawodowych z tworzeniem przedsięwzięć niezależnych. Najważniejsze spektakle to „Symfoniczna wazelina 1917” i „Opowieści 11 katów” Teatr Ludowy w Krakowie, „Sen pogodnego karalucha” Teatr Mniejszy oraz Teatr im. Słowackiego w Krakowie (nagrodzony na festiwalu Kontrapunkt w Szczecinie), ”Dwa” Teatr Wybrzeże w Gdańsku, „Gombrowicz. Opereta Muerta” Teatr Studio w Warszawie, „Bal u Wolanda” i „Przygoda damskiego fryzjera” Teatr Rozrywki w Chorzowie, „Cafe Panika” i „Dawno temu w Odessie” Teatr Współczesny we Wrocławiu, „Rewizor” Teatr Polski w Bielsku („Laur Dembowskiego” za osiągnięcia teatralne w roku 2010)., „Komedia Obozowa” Teatr im. Modrzejewskiej w Legnicy (Grand Prix na festiwalu „Bez Granic” w Cieszynie 2013). „Leningrad” Teatr Piosenki we Wrocławiu (Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Zderzenia w Kłodzku 2011), „Siekiera” – Teatr Łaźnia Nowa w Nowej Hucie, „Berlin, czwarta rano”, „Sofia de Magico” oraz „Nowy Jork. Prohibicja” w Teatrze Roma w Warszawie, „Noc w Kosmosie” w Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu. “Klub samotnych serc Portofino” Teatr im. A. Fredry w Gnieźnie, „Dom spokojnej młodości” i „Miłość w Leningradzie” Teatr Miejski w Gliwicach, „Lekcja tańca w Zakładzie Weselno-Pogrzebowym pana Bamby” koprodukcja Teatr Miejski i Teatr im. Modrzejewskiej w Legnicy, „Krakowska Lekkość Bytu” Teatr Ludowy, „Prosna – kryminał muzyczny” Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu.
W latach 2016-2019 dyrektor artystyczny Teatru Miejskiego w Gliwicach. W trakcie trzech lat kadencji zbudował nowy zespół artystyczny oraz program, powstałej po przekształceniu z Teatru Muzycznego, sceny dramatycznej w Gliwicach. Teatr w tym czasie zrealizował 25 premier, zwieńczeniem programu był wielki sukces spektaklu „Najmrodzki czyli dawno temu w Gliwicach” w reżyserii Michała Siegoczyńskiego – uhonorowany szeregiem nagród wraz z Grand Prix na 25 Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w roku 2019.
W latach 2008-2010 razem z Michałem Urbanem główny twórca aranżacji plastyczno-multimedialnej wystawy stałej „Kraków czas okupacji 1939-1945” w Fabryce Schindlera w Krakowie – uhonorowanej nagrodą Sybilla 2011 dla najważniejszego wydarzenia muzealnego w Polsce.. Ekspozycję od momentu otwarcia odwiedziło ponad 1.200,000 widzów, pochlebne recenzje ukazały się w wielu prestiżowych wydawnictwach w Europie i USA.
Współautor projektu wystawy „Historia Górnego Śląska” w Muzeum Śląskim w Katowicach – otwartej w czerwcu 2015 (nagrodzonego I nagrodą w konkursie ogłoszonym przez Muzeum Śląskie w roku 2012). oraz wystawy historycznej w Muzeum Okręgowym w Suwałkach.
Założyciel i dyrektor Centrum Dramaturgii Polskiej w Krakowie (1996– 2000), pierwszej w Polsce niezależnej instytucji zajmującej się współczesną dramaturgią polską. Działalność Centrum obejmowała: organizację sesji warsztatowych („Pisanie dla teatru”, „Pisanie dla telewizji”’ „Języki współczesności”), ocenę nadsyłanych tekstów oraz publikację periodyku Dramaturgia Polska (ukazało się 6 numerów).
Redaktor naczelny i założyciel periodyków artystycznych: Krakowski Kurier Kulturalny (1991–1992), Szkice – pismo artystyczne (1992–1994), Dramaturgia Polska (1997–2000).
Twórca licznych projektów muzycznych oraz wydawnictw fonograficznych. M.in. „Królowej Nocy” (Złota Płyta w roku 2004, najlepszy spektakl muzyczny roku 2004), „Pana Kazimierza” (ponad 7000 sprzedanych płyt), „Sofii de Magico” (premiera w czerwcu 2015 w prestiżowym wydawnictwie For Tune).
Obecnie Dyrektor ds. artystycznych w Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu.

TOMASZ MARS:
Uczeń cenionego kompozytora Andrzeja Zaryckiego, związanego twórczo z Piwnicą Pod Baranami. Regularnie występował w krakowskim kabarecie Loch Camelot, gdzie z poetką Barbarą Stępniak-Wilk współtworzył cykl muzycznych spotkań pt. „Wieczory Nieperwersyjne”. Znaczącym momentem w twórczości Tomasza było spotkanie z poetą i autorem tekstów Michałem Zabłockim (autorem m.in. przebojów Grzegorza Turnaua i Czesław Śpiewa), z którym opracował i przygotował debiutancki materiał na płytę „Męski Burdel”. Kilkuletnia współpraca obu artystów zaowocowała wydaniem w 2009 roku drugiego krążka Tomasza pod tytułem „To ja jestem Feel’em”.
Tomasz od wielu lat współpracuje z Łukaszem Czujem. Wspólnie realizacje, to krakowski spektakl „Pan Kazimierz” oraz widowisko złożone z piosenek polskiego podziemia muzycznego „Siekiera! Tańce polskie w tonacji punk” Teatru Łaźnia Nowa. Jednak największym sukcesem ich pracy okazał się znakomicie zrealizowany, wielokrotnie nagradzany spektakl „Leningrad” CS Impart we Wrocławiu stale umiejscowiony w repertuarze od ponad już dziesięciu lat. W 2018 roku, Tomasz zagrał jedną z głównych ról w spektaklu Teatru Miejskiego w Gliwicach „Miłość w Leningradzie”, który podobnie jak „Leningrad” oparty jest na twórczości rosyjskiego twórcy Siergieja Sznurowa. Spektakl cieszy się szerokim zainteresowaniem widzów i do dziś regularnie wystawiany jest na deskach gliwickiego teatru, zdobywając kolejną rzeszę fanów.
Najnowszym owocem Ich wzajemnej pracy jest spektakl-koncert „Trzecioligowy Życia Król”. Tomasz wciela się tu w postać artysty, wodzireja, muzyka i aktora w jednej osobie, znajdującego się na ostrym wirażu swojego życia. Niegdyś marzący o wielkiej karierze gwiazdy rocka, dziś wegetuje w trzeciej lidze, prowadząc imprezy dla bogatych firm. W poczuciu przegranego życia i utraconego czasu, zaprasza nas na muzyczne show, w którym rozprawia się z rock and rollowym życiem, karierą estradową, z wódką, z kobietami, z przemijaniem. To widowisko pełne humoru, przebojowych melodii, psychodelicznego rocka zmieszanego z bluesem, punkiem i ska. Pokaz przedpremierowy odbył się 16.08.2020r. w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie.
https://www.facebook.com/official.tomaszmars

MIROSŁAWA ŻAK:
Absolwentka PWST im. L. Solskiego w Krakowie (2006). Aktorka Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu. W latach 2010-2018 pracowała w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, w latach 2018-2019 w Teatrze Miejskim w Gliwicach. Współpracowała m.in. z Moniką Strzępką, Pawłem Świątkiem, Kubą Kowalskim, Marcinem Liberem, Eweliną Marciniak, Łukaszem Czujem, Wojtkiem Farugą. W Teatrze Zagłębia debiutowała rolą konferansjerki w spektaklu” Przodownicy miłości. Rewia związkowo-robotnicza”, w styczniu 2020 roku. Za tę rolę otrzymała Złota Maskę. W roku 2021 została też laureatką nagrody „Kreaton” przyznawanej przez Towarzystwo Przyjaciół Teatru Zagłębia. W 2010 roku wydała album „Bez odpowiedzi” z poezją śpiewaną.
INNE NAGRODY:
– Nagroda jury głównego i Nagroda jury młodzieżowego za rolę Lucyfera w spektaklu Na Boga! na 13. Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu,
– Nagroda „za rolę żeńską” w spektaklu Wielcy Inni: Jezus, Gombrowicz, Osiecka na 5. Koszalińskich Konfrontacjach Młodych m-teatr – w Koszalinie,
– Nagroda aktorska za role w spektaklu Wielcy Inni. Jezus. Gombrowicz. Osiecka na 13. Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego w Teatrze Warszawy.

MICHAŁ CHLUDZIŃSKI:
Poeta, satyryk, dramaturg, tłumacz i wykonawca kabaretowy. Autor tekstów piosenek, scenariuszy teatralnych i telewizyjnych. Studiował polonistykę na UMK w Toruniu oraz teatrologię na UJ w Krakowie.
Jako poeta debiutował w 1992 roku na łamach toruńskiego miesięcznika „Przegląd Artystyczno-Literacki”.
Od 1994 występuje w krakowskim kabarecie a obecnie Teatrze Loch Camelot. Wokalista i założyciel zespołu rockowego „Czarna Papryka”. Twórca, założyciel i konferansjer krakowskiego kabaretu literackiego „Bunga”.
Jest współautorem wielu recitali, płyt i widowisk muzycznych. Pisał teksty do muzyki kompozytorów takich jak: Ewa Kornecka, Zygmunt Konieczny, Jan Kanty Pawluśkiewicz, Jerzy Satanowski, Andrzej Zarycki.
Od wielu lat, jako autor tekstów piosenek, dramaturg oraz tłumacz współpracuje z reżyserem Łukaszem Czujem z którym zrealizował m.in.
- „Dom Oberiu” (Krakowskie Reminiscencje Teatralne -marzec 2000 r.),
- „Opowieści Jedenastu Katów” (Teatr Ludowy w Krakowie – grudzień 2000 r.),
- „Berlińska Rewia Kabaretowa” (Teatr Ludowy w Krakowie – marzec 2002 r.),
- „Królowa Nocy” ( produkcja „Panga Pank” – czerwiec 2003 r.),
- „Bal u Wolanda” (Teatr Rozrywki w Chorzowie – marzec 2004 r.),
- „La Dolce NRD”(produkcja „Panga Pank” – październik 2006.)
- „Przygody damskiego fryzjera” (Teatr Rozrywki w Chorzowie – maj 2008),
- „Leningrad” ( Centrum Sztuki „Impart” Teatr Piosenki we Wrocławiu – luty 2009 r.),
- „Dawno temu w Odessie” (Teatr Współczesny we Wrocławiu – luty 2012),
- „Berlin czwarta rano” (Teatr Roma w Warszawie – kwiecień 2012),
- „Sofia de Magico” (Teatr Roma w Warszawa – marzec 2014),
- „Noc w Kosmosie” (Teatr im. W. Horzycy w Toruniu – czerwiec 2015),
- „Klub Samotnych Serc Portofino” (Teatr im, A. Fredry w Gnieźnie – styczeń 2016)

Jest autorem tekstów piosenek do musicalu „Anna Karenina” – reż. Józef Opalski, muz. Andrzej Zarycki (Teatr Muzyczny w Gliwicach – kwiecień 2007r.).
W roku 2010 otrzymał wyróżnienie/rekomendację na konkursie Sztuka Monologu organizowanym przez Laboratorium Dramatu za tekst monodramu pt: „Peregrynacje hrabiego Henryka”.
W czerwcu 2013 roku na scenie Teatru Loch Camelot odbyła się premiera jego autorskiego recitalu piosenki kabaretowej, pt: „W bułce palec”.
W lipcu 2013 roku na scenie Teatru Loch Camelot odbyła się premiera spektaklu kabaretowo-muzycznego pt: „Chodu i hop!” który współtworzy, jako autor scenariusza, autor tekstów i wykonawca. Do grudnia 2016 roku spektakl zagrano ponad 200 razy!
W grudniu 2016 roku nakładem krakowskiego wydawnictwa „Austeria” ukazała się jego książka poetycka pt: „Boże rykowisko”.

"Trzecioligowy Życia Król", fot. Jacek Zych .
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Jacek Zych .
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Jacek Zych .
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Jacek Zych .
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Jacek Zych .
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Jacek Zych .
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Jacek Zych .
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Jacek Zych .
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Jacek Zych .
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Jacek Zych .
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Leszek Paliński.
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Leszek Paliński.
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Leszek Paliński.
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Leszek Paliński.
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Leszek Paliński.
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Leszek Paliński.
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Leszek Paliński.
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Leszek Paliński.
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Leszek Paliński.
"Trzecioligowy Życia Król", fot. Leszek Paliński.