Oszustwo „na znajomego z Facebooka”. Zamościanin stracił blisko 2,5 tys. zł

Po wiadomości przez Messenger mieszkaniec Zamościa wygenerował i przesłał kilka kodów BLIK. Dopiero telefon do znajomego ujawnił, że jego konto zostało przełamane i prośby o pieniądze pochodziły od oszustów.
- Mieszkaniec Zamościa wygenerował kody i stracił 2 450 zł
- Policja opisuje sposób działania oszustów i apeluje o ostrożność
Mieszkaniec Zamościa wygenerował kody i stracił 2 450 zł
33-letni mieszkaniec Zamościa zgłosił policji, że otrzymał przez komunikator wiadomość od znajomego z prośbą o opłacenie zamówienia poprzez kod BLIK. Najpierw przekazał kod na 1 000 zł, a następnie wygenerował i udostępnił kolejne kody. Łączna kwota przekazanych kodów wyniosła 2 450 zł.
Gdy prośba powtórzyła się, mężczyzna zadzwonił do rzekomego nadawcy. 41-letni właściciel konta poinformował, że ktoś przełamał zabezpieczenia jego profilu i wysyłał wiadomości do znajomych. Właściciel konta odzyskał dostęp i ostrzegł znajomych o włamaniu.
Poszkodowany udał się do banku w celu cofnięcia transakcji, jednak pieniądze były już wypłacone i nie udało się ich odzyskać.
Policja opisuje sposób działania oszustów i apeluje o ostrożność
Policja wyjaśnia, że oszuści włamują się na konta w mediach społecznościowych i podszywają pod ich właścicieli. Następnie do znajomych wysyłają prośby o szybką pożyczkę poprzez udostępnienie kodu BLIK, często zapewniając o natychmiastowym zwrocie.
Funkcjonariusze przypominają, by nie działać pochopnie i zawsze weryfikować prośby o pieniądze poprzez kontakt telefoniczny lub osobisty ze znajomym. Informację o zagrożeniu przekazała podkomisarz Dorota Krukowska-Bubiło.
na podstawie: KMP w Zamościu.
Autor: krystian