Nie trzeba nikogo specjalnie zachęcać do tego, aby założyć stronę internetową dla firmy. Każde przedsiębiorstwo, które chce godnie reprezentować własną markę w internecie dużo wcześniej przygotowuje plan działania obejmujący przede wszystkim zaprojektowanie oraz stworzenie witryny firmowej. Tego typu działaniami zajmuje się między innymi agencja marketingu internetowego 48 Media. Jak wygląda i jakie cechy posiada nowoczesna witryna stworzona przez taką firmę?

Dobra domena i odpowiedni hosting

Łatwy do zapamiętania adres z popularną końcówką to podstawa dla firmy, która chce zaistnieć w internecie. Co jeśli popularna końcówka, czyli rozszerzenie com.pl lub .pl jest zajęte? Dobrym rozwiązaniem są również inne końcówki typu .info, net. Tak samo podkreślają profesjonalizm firmy. Kolejną kwestią jest oczywiście hosting dopasowany do poziomu rozbudowania witryny w taki sposób, że strona internetowa będzie wczytywać się dostatecznie szybko i reagować na poczynania użytkownika w poprawny sposób.

Jak powinna być stworzona nowoczesna witryna dla firmy?

Ciekawy wygląd witryny firmowej

Pierwsze wrażenie jest kluczowe i pozwala zachęcić potencjalnego klienta do dalszego przeglądania strony internetowej. Tworzenie stron internetowych dla firm wymaga umiejętności związanej z realizacją oczekiwań użytkowników. Strona www powinna być przygotowana pod konkretną grupę potencjalnych klientów i dostosowana do profilu firmy wyglądem oraz kolorystycznie. Jakość zdjęć, ilustracji i innych elementów graficznych powinien stanowić wysoki priorytet. Tak samo istotną kwestią jest jakość stworzonych tekstów. Animacje oraz wideo stanowią doskonały dodatek i ubogacają w pozytywny sposób odbiór strony www.

Formularz kontaktowy

Dobry formularz kontaktowy powinien zachęcać do tego, aby klient z niego skorzystał. Zbyt wiele opcji w formularzu potrafi zniechęcić, szczególnie jeśli będzie obowiązkowymi przed wysłaniem. Formularz powinien być również łatwo dostępny i oczywistym miejscem w którym powinien się pojawić to sekcja „kontakt”. Warto też pomyśleć o tym, aby strona internetowa była wyposażona w tego typu formularze w miejscach, które zachęcają do nawiązania kontaktu.

Mapa

Strona internetowa wyposażona w mapę Google pomaga łatwiej zyskiwać nowych klientów. Na mapie Google można zaznaczyć lokalizację firmy, co w znacznym stopniu pozwoli dotrzeć klientom do siedziby firmy lub miejsca w którym odbywa się sprzedaż produktów. Jest to też istotna informacja dla firm, które realizują transakcje tylko przez internet, ponieważ podkreśla wiarygodność samego przedsiębiorstwa, a firma nie jest wirtualnym tworem i posiada swoją fizyczną siedzibę, którą można w każdej chwili odwiedzić.