Pracownik BOK – opis zawodu

Praca w biurze obsługi klienta polega na kontakcie z klientami danej firmy, udzielaniu im informacji, wskazówek oraz pomocy w załatwieniu formalności związanych z zakupem towaru czy podpisaniem umowy skorzystania z usługi. Klienci mogą zwracać się też z reklamacjami, własnymi propozycjami modyfikacji warunków – o ile to możliwe, albo oczekiwać atrakcyjnego przedstawienia oferty firmy. Pracownik w biurze obsługi klienta często odbiera telefony, odpowiada na korespondencję, przyjmuje klientów stacjonarnie lub zdalnie. Samo biuro obsługi klienta też może przybrać różne formy – stacjonarnego punktu, specjalnego pokoju w siedzibie firmy albo serwisu internetowego czy call center. Niezależnie od tego pracownik musi bardzo dokładnie, komunikatywnie i zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą udzielać informacji i pomagać klientom w ich problemach związanych z działalnością firmy i jej usługami.

Szczegóły pracy pracownika BOK szerzej zostały opisane w artykule: https://www.zlecenia.pl/blog/jak-wyglada-praca-jako-pracownik-bok/

Pracownik BOK – wymagania na stanowisko

Konkretne wymogi dotyczące tego stanowiska, zależą od danej firmy. Te bardziej specjalistyczne będą wymagały pracownik o wykształceniu kierunkowym, wyższym lub technicznym. Wiele firm jednak wymaga od pracowników minimum wykształcenia średniego, dobrej dykcji, przyjemnej aparycji oraz umiejętności organizacji własnej pracy. Bardzo wskazana jest znajomość języków obcych oraz mile widziane doświadczenie w pracy w handlu lub z klientami. Do tego ukończone specjalne kursy przygotowujące do tego typu pracy. Sami pracodawcy organizują nowym pracownikom tego typu szkolenia. Pracownik musi doskonale orientować się w działalności usługowej czy produkcyjnej firmy, znać wszystkie zasady reklamacji, zwrotu lub udzielania gwarancji. Być na bieżąco z aktualną ofertą, promocjami i wyjątkami.

Więcej o tym jak zostać pracownikiem BOK przeczytasz na https://www.zlecenia.pl/blog/pracownik-bok-jak-zostac-pracownikiem-w-biurze-obslugi-klienta/

Pracownik BOK – warunki pracy

Praca na ogół ma charakter biurowy, w dużej mierze siedzący, choć dynamiczny intelektualnie. Klienci bywają rozmaici i przychodzą lub telefonują ze sprawami różnego kalibru – zarówno te merytoryczne, jak i uzasadnione, mało poważne i błahe. Stąd praca ta wymaga sporej asertywności i odporności na stres. Pracownik biura obsługi klienta często pracuje w ustalonych i regularnych godzinach, jednak mogą być one przesunięte na te późne popołudniowe, wieczorne czy weekendowe.

Pracownik BOK – zatrudnienie i zarobki

Tego typu zatrudnienie można znaleźć w praktycznie każdej firmie usługowej czy handlowej. W przypadku call center preferowane są osoby młode i to one zresztą najczęściej wybierają tę pracę, by dorobić sobie oraz zyskać jakieś doświadczenie. Częstą praktyką jest etat, zwłaszcza w firmach dużych i o stabilnym profilu usługowym. Średnie zarobki pracowników BOK wynoszą 2350 zł – 4870 zł netto.