Pomysły na ciekawą stronę firmową na Facebooku

Facebook to, oprócz takich serwisów typu social media jak Instagram i LinkedIn, niezwykle ważny element nowoczesnego marketingu internetowego. Dotyczy to przede wszystkim firm, które odczuwają skutki poważnej sytuacji kryzysowej, która ma miejsce obecnie na rynku. Niektóre firmy, takie jak https://kryzysowy.marketing oferują pomoc w czasie kryzysu dla tych wszystkich przedsiębiorców. Nowe rozwiązania wprowadzone na Facebooku umożliwiają jeszcze lepszą interakcję z użytkownikami, a pewne ukryte opcje pozwalają na jeszcze lepszą promocję samego fanpage’a. Warto więc przyjrzeć się przykładowym rozwiązaniom o których być może nie wszyscy wiedzą, ale mogą one okazać się niezwykle przydatne w codziennej pracy i promocji.

Automatyczne odpowiedzi na Messengerze

Messenger to doskonały sposób kontaktu z klientem mając na uwadze prowadzenie Facebooka firmowego. Użytkownicy zdecydowanie preferują taką formę kontaktu ze względu na wygodę i szybkość odpowiedzi. Niestety czasem zdarza się, że pewni klienci mogą czuć się zniechęceni zbyt długim oczekiwaniem na odpowiedź. Z pomocą przychodzi funkcja automatycznych odpowiedzi. W ustawieniach fanpage’a można ustawić taką opcję w zakładce „wiadomości”. Automatyczna odpowiedź zostanie wysłana do użytkownika w momencie w której żaden administrator nie jest aktywny online. Można więc ustawić wiadomość typu „Dziękujemy za kontakt. Obecnie nie mamy konsulatów online. Postaramy się wkrótce odpowiedzieć.”

Nadawanie na żywo

To ciekawa opcja, wprowadzona nie tak dawno temu. Jest w pewnym sensie innowacyjna i sam Facebook bardzo promuje strony, które w danym momencie nadają jakąś transmisję na żywo. Warto w celach promocyjnych, w trakcie nadawania nałożyć logo firmowe na transmitowany materiał. Warto też wiedzieć, że tego typu transmisja jest zapisywana, więc po zakończeniu nadawania można opublikować takie wideo na YouTube lub Instagram. Co ciekawe, Facebook udostępnia zaawansowane statystyki tego kto oglądał naszą transmisję. Pozwala to więc bardzo szczegółowo zaplanować kolejne transmisje pod kątem odbiorców.

Unikalny adres fanpage’a

W ustawieniach konta, w zakładce „informacje” i „ogólne” można stworzyć unikalną nazwę, która stanie się adresem url pod którym znajduje się fanpage. Oczywiście warto zadbać o to, aby jak najwcześniej stworzyć taki unikalny adres, zanim inny fanpage o podobnej nazwie go nam nie zabierze. Najważniejszą zaletą posiadania unikalnego adresu jest to, że użytkownicy znacznie łatwiej będą w stanie na niego wejść, bo wystarczy jedynie adres domeny facebook.pl, ukośnik i nazwa naszego fanpage’a. Pozwala to też na lepszą promocję na samych wizytówkach, banerach itp. Z pewnością wygląda to znacznie bardziej profesjonalnie niż długi adres, trudny do zapamiętania zakończony zbiorem cyfr przydzielonych domyślnie przez Facebook.