Wszelkiego typu konferencje już na stałe wpisały się w życie biznesowe, a także są nieodzowną częścią komunikacji wewnątrz organizacji oraz pomiędzy innymi podmiotami. Jeszcze niedawno telefony konferencyjne funkcjonowały jedynie w miejscach gdzie odbywały się owe zebrania, jednak te funkcjonują także poza siedzibami firm, a ich pełna mobilność pozwala na wykorzystanie ich prawie wszędzie.
Jak wybrać odpowiedni
telefon konferencyjny
? Niestety nie jest to takie proste, a na pewno nie da się zrobić tego szybko. Istnieje wiele technologii, które warunkują ich działanie, a tego typu telefony biznesowe i telefony biurowe są dość kosztowne. Niektóre przedsiębiorstwa nigdy nawet nie zastanawiały się nad tym, co to jest IP! Istnieje sporo elementów, które należy wziąć pod uwagę, kiedy staramy się wybrać taki telefon internetowy dla konferencji, który spełni nasze potrzeby.Pomieszczenie i jego rozmiar
Okazuje się, że jednym z ważniejszych czynników będzie to, w jakim pomieszczeniu ma pracować nasz telefon biurowy. Jeśli uda się nam dobrze dobrać urządzenie do rozmiaru sali, poziom pracy głośników będzie mógł być optymalny, a co najważniejsze – głosy uczestników będą prawidłowo zbierane. Jeśli podejdziemy do tego nieodpowiednio, uczestnicy mogą być niezrozumiani przez wszelkich rozmówców po drugiej stronie, a wówczas pojawi się konieczność chociażby pochylania się nad aparatem, co będzie niewygodne.
Dzięki wbudowanym mikrofonem, możliwa jest komfortowe działanie sprzęte w pomieszczeniach do 30m2. Jeśli posiadamy większą salę, najlepiej postawić na telefon, który umożliwia podłączenie mikrofonów zewnętrznych bądź oddzielnego systemu audio.
Liczba uczestników konferencji
Ilość osób, które biorą udział w konferencji, najczęściej warunkuje powierzchnia pomieszczenia. Zdarza się też, że w ogromnej sali zasiądzie jedynie kilku uczestników, a w bardzo małej ledwo zmieści się ich kilkadziesiąt. Najistotniejsze jest to, by wypowiedzi każdej osoby, były doskonale rozumiane przez drugą stronę telekonferencji. Nie bez znaczenia będzie też układ siedzeń w sali, a także ich odległość od telefonu. Jeśli liczba uczestników jest większa niż 10 osób, a mamy do czynienia z salą sporych gabarytów, warto zaopatrzyć się w dodatkowe mikrofony zewnętrzne.
Wykorzystywana technologia – typ podłączenia
Kiedy decydujemy się na zakup sprzętu tego typu, musimy wiedzieć jaką metodą będziemy go podłączać. Wyłonić można kilka możliwości:
- Bramka VoIP (np. w wypadku telefonu IP)
- Technologia bluetooth
- Linia analogowa lub port analogowy w centrali PBX
- Za pośrednictwem portu USB bądź gniazdka jack w komputerze
- Poprzez linię GSM
- do stacjonarnego lub komórkowego telefonu
Telefon konferencyjny, a jego mobilne możliwości
Musimy być przekonani w jakich warunkach będzie pracował dany telefon SIP, lub jakikolwiek inny. Czy będzie to wyłącznie gabinet prezesa lub sala konferencyjna. Być może będzie on nieustannie przenoszony do różnych pomieszczeń, a wówczas konieczne będzie uniknięcie dodatkowego okablowania dla jak największej swobody. Niekiedy wymagane jest też połączenie z telefonem komórkowym i gotowość do pracy bez względu na miejsce.
Jeśli zatem telefon ma pracował tylko w sali konferencyjnej, wystarczy model przewodowy, wraz zasilaczem i bez żadnych dodatkowych interfejsów. Kiedy dane przedsiębiorstwo posiada przynajmniej kilka pomieszczeń do spotkań, a telefon może być potrzebny w każdej, najlepiej postawić na telefon przenośny DECT z akumulatorem. Baza urządzenia podpięta do linii znajduje się w jednym miejscu, kiedy aparat może wędrować swobodnie po całej firmie. Największą mobilność uzyskamy jeśli będzie możliwość podłączenia sprzętu do komórkowego telefonu. Wystarczy jedynie wpiąć go do gniazda jack lub poprzez technologię bluetooth.