Pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek internetowych to dziedzina, która stanowi celowe wyzwanie. Jest to również dziedzina pełna stale zmieniających się zmiennych, co oznacza, że musisz być na bieżąco, aby mieć pewność, że Twoja strategia SEO działa skutecznie i efektywnie. Jednak przy tak wielu ruchomych elementach monitorowanie działań SEO może być trudne. Łatwo można się zaplątać w drobiazgach związanych z gęstością słów kluczowych, strategiami budowania linków czy mapami sitemap XML - ale co z celami o szerszym zasięgu? W jaki sposób użytkownicy trafiają na Twoją stronę? Czy ludzie odwiedzają stronę z urządzeń mobilnych? Czy słowa kluczowe są dopasowane do ich intencji wyszukiwania? Dlatego właśnie stworzyliśmy tę listę niezawodnych sposobów na monitorowanie działań SEO i śledzenie tego, co jest dla Ciebie ważne.
Miej wpływ udane pozycjonowanie. Śledź więcej niż tylko swoje wyniki SEO
Po pierwsze - upewnij się, że śledzisz wszystkie dane analityczne swojej witryny. Pozwoli Ci to śledzić więcej niż tylko wyniki SEO, co jest kluczowe dla zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją marką online. Pozwoli to nie tylko w pełni zrozumieć, w jaki sposób (i jak często) odbiorcy angażują się w Twoje treści, ale także pozwoli Ci dowiedzieć się, w jaki sposób do nich docierają. Pomoże Ci to określić, czy dane źródło przynosi odpowiedni rodzaj ruchu. Jeśli obserwujesz duży ruch z wyszukiwarki, ale niski poziom zaangażowania, może to oznaczać, że Twoja strategia SEO wymaga dopracowania.
Monitorowanie płatnych reklam
Działania SEO powinny być również monitorowane w odniesieniu do działań marketingowych, które w pierwszej kolejności skierowały ruch na Twoją stronę. Jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić, jest monitorowanie płatnych reklam, które skierowały ruch do witryny. Pozwoli to śledzić ilość pieniędzy wydanych na płatne reklamy oraz ogólną skuteczność strategii SEM. Na podstawie tych danych można określić, czy należy inwestować więcej w płatne reklamy, czy też należy ograniczyć wydatki. Pomoże Ci to również określić, czy słowa kluczowe, na które kierujesz swoje reklamy, rzeczywiście przynoszą pożądany przez Ciebie ruch. Warto również monitorować współczynnik klikalności płatnych reklam, aby sprawdzić, czy nie występują jakieś problemy z reklamami. Pozwoli to uzyskać cenny wgląd w to, co kieruje ludzi do Twojej witryny.
Monitoring Bing Ads
Bing Ads to kolejna płatna platforma reklamowa, którą można wykorzystać do monitorowania działań SEO. Pozwala ona na śledzenie wydatków oraz skuteczności strategii SEM. Pozwala również na śledzenie współczynnika klikalności oraz słów kluczowych, które kierują ruch na stronę. Ponadto, za pomocą interfejsu Bing Ads można również śledzić cele kampanii, co jest pomocne w monitorowaniu działań SEO.
Zdefiniuj i śledź kluczowe wskaźniki wydajności (KPI)
Innym ważnym aspektem monitorowania działań SEO jest zdefiniowanie i śledzenie kluczowych wskaźników wydajności (KPI). Pomoże to monitorować, jak działania SEO wpływają na sukces witryny. Istnieje kilka kluczowych aspektów strategii SEO, które będą pełnić rolę KPI. Na przykład ruch organiczny na twojej witrynie jest doskonałym KPI do śledzenia. Możesz użyć Google Analytics, aby zmierzyć wzrost (lub spadek) liczby odwiedzających z wyszukiwań organicznych. Efektywność działań SEO można również mierzyć, śledząc wskaźniki dotyczące górnej części kanału dystrybucji witryny. Obejmują one takie elementy, jak ruch z odsyłaczy, liczba stron odwiedzanych podczas jednej wizyty lub współczynnik odrzuceń.