Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, oferty wprowadzające w błąd - z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny przygotował dla konsumentów na stronie uokik.gov.pl specjalny pakiet informacji.

Porady zamieszczone są pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus. Są podzielone na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, "Usługi finansowe", „Usługi”, „Ochrona konsumentów”. Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują. Przykładowo w kategorii „Transport” znajdą informacje, co robić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, a w kategorii „Hotele” – poradę, na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu.

Konsumencie, masz prawo do:

- uczciwej i jasnej ceny,

- bezpiecznych produktów,

- rzetelnej informacji o ofercie,

- bezpłatnej pomocy prawnej.

UOKiK stale monitoruje rynek i analizuje informacje zebrane od konsumentów i przedsiębiorców. W ramach prac nad specustawą urząd przygotował również pakiet rozwiązań prawnych umożliwiających interwencję w przypadku stosowania przez sklepy nieuczciwych i wygórowanych cen na sprzedawane towary.

Jeśli sprzedawca podwyższa cenę w związku z koronawirusem, zgłoś to UOKiK na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pod nr 801 440 220, 22 290 89 16.

Źródło: UOKiK; www.uokik.gov.pl

W związku z zaistniałą sytuacją, kontakt z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Zamościu możliwy jest wyłącznie telefonicznie pod numerem 603 374 583 lub poprzez email pisząc pod adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

materiał Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Zamościu